03.03.2008

Valper på besøk

Nå har vi jammen hatt besøk av de to søte, små - Vilja og Gulli! På søndag i forrige uke hentet jeg dem hos Kathrin. Da var de 7 uker og 2 dager gamle. Alle i huset var ganske spent på hvordan de oppførte seg da de kom på en helt fremmed plass, og ikke minst var det spennende å se hvordan de to guttene vi har fra før taklet disse smårollingene. Det var ikke første gangen "gammelguttan" fikk hilse på valpene - de har vært med til Kathrin og hilst på hele gjengen der borte - ni valper og tre voksne tisper. De var ikke så høy i hatten, guttene, altså. Spesielt Leo var noe skeptisk, holdt seg mest bak ryggen til mor, han. Ricoh var mer nysgjerrig, men ganske stresset, han også - han siklet så det boblet fra munnen hans! Men valpene tok det helt fint å komme til oss. De er vant til å hilse på fremmede hunder, av forskjellige raser. Så valpene har fått en god start med sosialisering, iallefall! Gulli var den som var mest frampå og nysgjerrig. Vilja trengte litt mer tid - til å begynne med satt hun bare på dørstokken og skalv, men så kom hun seg etter hvert. Og så sovnet dem - og sov mesteparten av tiden fram til jeg kjørte dem tilbake. Det var veldig flott å få se valpene hjemme hos oss, hvordan de taklet å komme til et helt fremmed miljø, og hvordan de oppførte seg overfor våre voksne hunder. Jeg setter utrolig stor pris på at jeg fikk denne muligheten - tusen takk til Kathrin for ditt storsinn! Stoor klem til deg fra meg!

Ingen kommentarer: