13.02.2008

Valpene vokser!

Ja, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe. Valpene blir hele seks uker om to dager! Tiden går så utrolig fort, nå er det ikke lenge til vi har en liten valp i huset igjen! Og jeg som tenkte at "det skal jammen bli lenge til neste gang" da Leo var liten. Han var så utrolig sen med å bli renslig, og han satte virkelig tålmodigheten min på prøve - og jeg er kjent for å være en tålmodig sjel! Men nå er det tre og et halvt år siden vi fikk han, og valpetiden hans er "glemt" :-). Så det skal bli spennende med ny valp igjen, for første gang ei tispe. Så nå blir det atter en ny hund og en ny personlighet i huset - jeg gleder meg!

Det er ennå ikke bestemt hvilken valp som skal bli vår, men jeg har peilet meg inn på Keylas valper, og av de tre tispevalpene i hennes kull er det bare to som er aktuell. Den ene er triocolour (svart, brun og hvit), og det er ikke aktuelt for oss nå. Vi ønsker å holde oss til sobel (brun og hvit) fordi det er den letteste fargen å avle på, og jeg som nybegynner innenfor avl trenger å starte med det letteste. Da er det bare to igjen, det er "Vilja" og "Gulli". Navnene ble gitt med det samme de ble født. "Vilja" fordi hun virket veldig målbevisst og viljesterk der hun satte kursen rett mot matfatet med det samme hun var kommet ut. "Gulli" fordi pelsen hennes skinte som gull. Det blir nok et vanskelig valg, fordi de er utrolig søte, begge to. De skal øyelyses i neste uke, så det blir jo veldig spennende. Det er bare å krysse fingrene for at det er frisk på øynene!


Her ser du sjarmtrollene:

Gulli, 5 uker



Vilja, 5 uker

Ingen kommentarer: